V SONCU, DEŽJU IN VETRU PO AVSTRIJSKIH HRIBIH IN DOLINAH

Evo, pa smo spet doma! Povsod je lepo, doma je pa najlepše. Lepo je pa tudi obujati spomine na drugi teden v avgustu, ko smo se potepali po avstrijskih hribih in dolinah, mestih in vaseh, po grapah in travnikih, po poteh in stezicah - v soncu dežju in vetru... Razmišljam, kako zelo lepo je bilo, kaj vse smo doživeli in preživeli in tudi to, da verjetno nikoli ne bi bila tam, če ne bi bila skavtinja. Hvala ti Gospod, za to moje skavtstvo, domače in mednarodno!

Enajst nas je bilo, nekaj dni celo trinajst - trinajst skavtskih prijateljev in treh držav, ki se že sedmo leto potepamo skupaj. Bili smo na Papuku, v slavonskem gorju, na Triglavu, na Velebitu, na Pohorju, lani v Gorskem Kotarju in letos so naš route pripravili Avstrijci. Pokazali so nam svoje visoke hribe (Speikkogel in Mitterbachberg), pa Oetschengraben, ki je pravi avstrijski Gran Canyon - s potoki in potočki, z mostovi in slapovi ter čudovito divjo naravo, obiskali smo gradove, pa vse znamenitosti veličastnega Graza, največji avstrijski romarski kraj Mariazell z Marijino baziliko in velikošmarniški božjepotni Frauenberg, kjer smo bili pri romarski sv. maši. In še nekaj zelo pomembnega: za nas so odprli svoje srce in vrata svojega doma...

Hodili smo strmo navzgor in se spuščali strmo navzdol, uporabili tudi vlak, dvosedežnico in štirisedežnico, pa gorske trikolesnike, doživeli megleno, deževno in blatno avanturo in videli toliko gob kot še nikoli doslej. Kot bi jih nekdo poflancal... Ja, ja, smo jih tudi nabrali in si skuhali odlično večerjo. Poskusili smo tudi slane dobrote pravega dunajskega ex-kuharja, vmes se pa veliko smejali v treh jezikih in pogovarjali v treh jezikih. Nekateri so plavali v jezeru in tolmunih gorskih potokov ter se tuširali pod slapovi. In spet nekaj za vse nas zelo pomembnega: utrjevali smo naše dolgoletno prijateljstvo!
In kam bomo šli prihodnje leto, če Bog da zdravja in moči??? Na vrsti smo Slovenci in že razmišljamo, kam se bomo podali, kaj bomo videli, kaj bomo doživeli...

Ester

route austrija 10.jpg
route austrija 14.jpg

Draga Marija,

vesel sem, da vam je moje sodelovanje pri pripravah koristilo in to je zame največje zadoščenje, saj sem od mladih nog osvojil skavtski biti vedno pripravljen in pomagati, ko je potrebno. Čestitam tebi in ostalim za uspešen potek in zaključek tabora in vam želim še veliko lepega in ustvarjalnega na bodočih skavtskih poteh.

Srečno, zdravo in veselo!

Igor

-----------------------------------------------------------------------------------------
Draga Božena,
Georg me je prosil, če prevedem v slovenščino njegovo zahvalo glede tabora. Po svoji uvidevnosti sporoči zahvalo naprej. Isto prosim tudi Sandija.
Vsekakor lep pozdrav vsem in želim vam prijetne, mirne in doživete počitnice.
Brat Igor

Dragi prijatelji,
minila sta že dva tedna od našega tabora v Kančevcih in ker sem imel zelo veliko dela v uradu, vam šele zdaj lahko pišem.
Najprej bi se vam rad zahvalil, da ste sodelovali na drugem Jamborette Alpe Jadran in na Jamboree ob 10-letnici ZBOKSSa. Predvsem pa se vam zahvaljujem za vašo prizadevnost in razpoložljivost pri premoščanju jezikovnih razlik (ki jih dobro poznamo). Vsakdo izmed vas se je potrudil na svoj način in je našel način za pogovor z ostalimi skavti in odraslimi skavti.
Ker smo doživeli to novo izkušnjo, se nam ni treba več bati te težave!
… in tako ste vsi pripomogli s svojim navdušenjem k uspešnemu poteku tabora (to sem opazil v nedeljo zjutraj, ko ste vsi skupaj obrnili svoje ladje proti istemu cilju). Kljub težavam v soboto zvečer sem imel občutek, da ste se na koncu vsi zadovoljni vrnili domov z novo izkušnjo Alpe Adria Scout.
Milsim, da je bil ta tabor nov korak naprej v sožitju skavtske bratovščine v različnosti naših kultur.
Posebno se zahvalim vsem prevajalcem (Tržačanom: Igorju, Veri, Sandiju itd. Tatjani iz Ptuja, Božu itd.), ki so se pomešali v skupine… ali so pomagali pri pripravah na tabor.
Rad bi se zahvalil tudi p. Primožu, ki je dal na razpolago svoje prostore za tabor.
Zahvaljujem se Dragu in Boženi, da je ta tabor lahko zaživel in seveda vsem strukturam in organizaciji ZBOKSSa, ker so se vsi kar najbolj potrudili za uspeh tabora.
Seveda bi se rad zahvalil svojim starim prijateljem, s katerimi stopam že nekaj let po poti Alpe Jadran (Paolo, Marina, Annamaria, Ivan,…)
Izrabim to priložnost in predlagam, da bi se spet srečali za ponoven pregled poteka tega tabora.
V prihodnjih dne se bom srečali v Benetkah na prazniku Zveličarja in tam bomo imeli tudi večer posvečen delu za Alpe Jadran s posnetki, slikami in razmisleki o Čezklancu in Kančevcih.
Poleg tega sem prosil svetovni odbor, da bi lahko predstavil naše gibanje Alpe Adria Scout v okviru svetovne konference, ki bo septembra v Comu (Italija) – upajmo, da nam bomo dovolili!
Medtem se vam še enkrat zahvalim in voščim
Gud Pfad/ Buona strada/ Srečno pot/ Sredan put!

Georg

Drage odrasle skavtinje in skavti,
Paolo se vam zahvaljuje s pismom, ki sem ga prevedel in vam ga pošiljam s prisrčnimi pozdravi tudi z moje strani.
Srečno! Igor

Dragi bratje skavti ZBOKSS, v osebnem imenu bi se vem rad zahvalil za vse, kar smo skupnega doživeli na II. Jamborette Alpe Adria Scout »Veter v jadra«.
Dobro razumem vse težave in napore, ki ste jih imeli ob pripravah za tabor, ki je bil gostoljuben ob sodelovanju vseh. Nekaj takega sem doživljal ob pripravah na prvi Jamborette: to so bili meseci polni naporov in polni skrbi, kot mislim, da ste to doživljali v zadnjem času tudi vi.
Ko razmišljam za nazaj in mimo vsega, kar smo si povedali ob verifikaciji z Dragom, Boženo, Marijo in br. Primožem, lahko povem, da bom ohranil na ta tabor zelo lep spomin. Počutil sem se dobro in se tudi zabaval.
Pot naše bratovščine je šele na začetku (četudi bomo prihodnje leto slavili 10-letnico ustanovitve), je dolga in zapletena. Osebno sem mnenja, da je to ena izmed redkih možnosti, da lahko uresničimo četrti člen skavtskega zakonika.
Posebno se zahvalim bratu Primožu, da nam je dal na razpolago Dom duhovnosti in upam, da mu nismo ustvarili preveč nevšečnosti (ob našem odhodu sem v hitrici pozabil sneti napise z imeni na vratih sob in se za to opravičujem).
Prisrčen skavtski objem vsem vam in…. Srečno pot!
Paolo

Carissimi fratelli scout del ZBOKSS, a titolo personale, desidero ringraziarvi per quanto abbiamo potuto vivere assieme nel 2° Jamborette Alpe Adria Scout "Il vento nelle vele".
Comprendo bene le difficoltà e lo sforzo che avete fatto per rendere accogliente e partecipante il Campo come lo fu per me nel 1° Jamborette : furono mesi faticosi e pieni di preoccupazioni come immagino lo siano stati per voi gli ultimi mesi.

A mente fredda, oltre a quanto ci siamo detti nel momento di verifica con Drago, Bozena, Marija e p. Primoz, devo dire che serberò un bellissimo ricordo di questo Campo in cui mi sono trovato bene e divertito.

La strada della Fraternità si può dire che è ancora all'inizio (anche se nel 2012 compie dieci anni), è lunga e tortuosa ma sono fermamente convinto che questo è uno dei pochi modi per rendere attuabile il 4° articolo della Legge Scout.

Un grazie particolare a br. Primoz per aver messo a disposizione la "Casa di Spiritualità" con la speranza di non aver creato troppi disagi (nella fretta del rientro mi sono dimenticato di togliere i cartellini con i nomi dalle porte delle stanze e di questo mi scuso).

Un grosso abbraccio scout a tutti voi e......Srečno Pot

Paolo

P.S. Chiedo a Igor, che ringrazio anticipatamente, ancora una volta il "servizio" di fare la traduzione di questo mio scritto.